Friday Favourites

Friday Favourites #19

agosto 17, 2012,12 Comments

Photobucket
Photobucket

I gotta confess I'm blown away with Marjolein Bastin's artwork. If you've been reading this blog for a while you may know I love nature motives and you may identify two things I absolutely love in her artwork: butterflies and squirrels. Of course, with no surprise I fell in love with this work of art the moment I saw it! I am a photo-realism artist but I've always been a big fan of illustrators and specially nature/child illustrators like Marjolein! She's incredible, wish I had so much talent! Be sure to take a peak at her website, it's worth a visit!
Tenho que confessar que estou fascinada com o trabalho de Marjolein Bastin. Se já lerem este blog há algum tempo, talvez já saibam que eu adoro temas da natureza e talvez consigam identificar duas coisas que eu absolutamente adoro no trabalho dela: borboletas e esquilos. É claro, sem qualquer surpresa eu apaixonei-me por este trabalho de arte no momento em que o vi! Sou uma artista de foto-realismo mas sempre fui uma grande fã de ilustradores e especialmente de ilustradores infantis/de natureza como a Marjolein! Ela é incrível, quem me dera ter tanto talento! Vão espreitar o site dela, é digno de uma visita!

Photobucket


I'm really found of this necklace from Sheinside! It comes a bit on what I've just said above, I love nature motives, leaves being one of them. This statement necklace is so pretty, I can totally picture myself wearing it! Love it!
Gosto mesmo muito deste colar da Sheinside! Vem um pouco no seguimento daquilo que disse acima, eu adoro temas da natureza, incluindo folhas. Este colar statement é tão bonito, consigo mesmo imaginar-me a usá-lo! Adoro-o!

Photobucket

Speaking of Sheinside, I personally think this coat is so pretty! Well, excuse me we're in Summer and I'm talking about flufy, warm coats but I can't help it! I love long coats that keep you warm in Winter and this is way too beautiful! I must have something like this, it's too good to let it go!
Por falar na Sheinside, pessoalmente acho este casaco lindíssimo! Bem, desculpem-me por estarmos no Verão e eu estar a falar em casacos fofinhos e quentinhos mas não consigo deixar de o fazer! Adoro casacos compridos que nos mantêm quentes no Inverno e este é demasiado bonito! Tenho que ter algo assim, é demasiado bom para escapar!

Photobucket


These earrings are so pretty! I love wood carved/cut jewelry and this is fantastic! There's also a pair of earrings with butterflies but strangely I prefer these with the dragonflies. Aren't they simply beautiful? Makes me wish I had a pair!
Estes brincos são tão bonitos! Adoro bijuteria gravada/cortada em madeira e esta é fantástica! Também há um par de brincos com borboletas mas estranhamente eu prefiro estes com as libelinhas. Não são simplesmente lindos? Faz-me querer um par!

Photobucket

| 1. | 2. | 3. | 4. |


How precious are these watches? I found them accidentaly and I'm in love with them! There are plenty of designs, each prettier than the previous one! I specially love the one with chocolate and the one from Paris but  I guess I love them all! I must found out how to buy one!
Quão giros são estes relógios? Descobri-os acidentalmente e estou apaixonada por eles! Há imensos designs, cada um mais bonito que o anterior! Gosto especialmente do com chocolate e do de Paris mas acho que gosto de todos! Tenho que descobrir como comprar um!

A ler também...

12 comentários:

  1. As ilustrações são mesmo lindas, adorei :)

    ResponderEliminar
  2. Adoro as ilustrações e os relógios!

    ResponderEliminar
  3. Fiquei fascinada com as ilustrações e com os seus bonitos detalhes! Obrigada por partilhares :D


    http://greegrassblackclouds.blogspot.com

    ResponderEliminar
  4. Those illustrations are amazing!! And the earrings are so adorable! :) Great blog


    Beauty Blog: Me and my Cousin

    ResponderEliminar
  5. i like that long length coat :)
    would you like to follow each other?Axxhttp://epiquemoi.blogspot.com
    Win $300 to spend on boticca on my blog!

    ResponderEliminar
  6. I need that coat, it's perfect! And those watches are seriously adorable. All wonderful finds, as usual. And thanks so much for your sweet comment on my blog! I always look forward to your comments, they're always so genuine and heartfelt :)


    http://room-334.blogspot.com/

    ResponderEliminar
  7. de nada, Marisa :) ainda bem que gostas!

    ResponderEliminar
  8. You're welcome, Elana! I love your blog and your style so everything I say is meaningful :)

    ResponderEliminar